Info over nieuwe manier van inschrijven

--> Ga naar veelgestelde vragen

We hebben het inschrijven voor vakanties (deelnemers en vrijwilligers) veranderd voor de vakanties van 2020.
Om het jullie en ons makkelijker te maken.
Op deze pagina willen we jullie hierover meer info geven.


Wat is er niet veranderd?

  • Je kan nog steeds het volledige aanbod bekijken op https://hannibalvakanties.be/aanbod.
  • De eerste inschrijfronde voor vrijwilligers start op dinsdag 7 januari tot en met donderdag 9 januari. De eerste inschrijfronde voor deelnemers gaat door van vrijdag 10 januari tot en met zondag 12 januari.
  • Voor deze eerste inschrijfronde zal er nog steeds geloot worden indien er té veel aanvragen zijn voor het aantal beschikbare plaatsen. De eerste toekenningen voor vrijwilligers zullen gebeuren op vrijdag 10 januari, voor deelnemers vanaf maandag 20 januari.
  • Inschrijvingen voor vrijwilligers en deelnemers na de eerste inschrijfronde zullen chronologisch verwerkt worden binnen de 8 werkdagen na aanmelding.
  • Je kan nog steeds gecontacteerd worden als we denken dat een andere dan de vakantie waarvoor je gekozen hebt beter geschikt is voor jou.
  • We willen nog steeds dat je voor het inschrijven de infopagina van respectievelijk vrijwilliger of deelnemer doorneemt (zodat je zeker voldoende op de hoogte bent voor je inschrijft).

Wat is er dan wel veranderd?

  • Vooral de technische manier van inschrijven en de manier waarop we in de toekomst met je zullen communiceren.

Inschrijven in 2020, hoe doe je dat precies?

Je hebt de infopagina voor deelnemers of de infopagina voor vrijwilligers gelezen. Nadien klik je bovenaan de pagina (rechterbovenhoek) op 'Mijn Hannibal' om in te loggen. Indien je nieuw bent bij Hannibal vragen we je om eerst telefonisch contact met ons op te nemen. Zo kunnen we rustig de keuzes overlopen en kijken welke vakantie het best past.

Je wordt omgeleid naar het nieuwe inschrijfportaal van Hannibal. Hier maak je eerst een nieuwe account aan  Dit doe je voor je kan inschrijven op een vakantie. Je kiest een mailadres waarop je bereikbaar bent en een wachtwoord. En klikt dan op aanmelden.

Als de registratie succesvol was, dan krijg je volgend scherm:

Wil je inschrijven voor meerdere deelnemers? Zie info.

Ben je klaar met het aanmaken van jouw account? Dan heb je een bevestigingsmail van ons gekregen. Klik op de link in de mail en log in met de gegevens (mailadres en wachtwoord) die je gekozen hebt. Vul eerst jouw persoonlijke gegevens verder aan. Klik daarna op het vakantieaanbod bovenaan.

Lukt het niet met invullen van de gegevens? Zie info.

Je hebt nu toegang tot een overzicht van de vakanties (filteren kan op basis van de bollen). Is jouw ondersteuningsnood op 'taalbegrip' bijvoorbeeld 4 bollen, dan kan je dat ingeven in het filtersysteem en zie je  alle vakanties die ondersteuning bieden tot 4 bollen taalbegrip. Je kan meerdere bollen ingeven waarmee het filtersysteem rekening houdt. Bij elke vakantie kan je ook op 'meer details' klikken.
Heb je jouw keuze gemaakt voor een vakantie, dan kan je daarvoor aanmelden door op 'deelnemen' te klikken. Je kan ook een tweede optionele keuze geven. Nadien klik je op 'indienen'.

Vind je geen knop 'deelnemen' bij het overzicht van de vakanties. Klik dan eerst door naar 'details'. In het volgende scherm staat er zeker een knop 'deelnemen' in de rechterbovenhoek.

Je zal nu in jouw persoonlijke account zien dat de vakanties die je gekozen hebt 'in afwachting van goedkeuring' staan. Deelnemers die inschrijven tussen vrijdag 10 januari en zondag 12 januarie zullen op maandag 20 januari antwoord van ons krijgen via mail. Je zal dit dan ook te zien krijgen in jouw persoonlijk dossier/account. Vrijwilligers die inschrijven tussen dinsdag 7 januari en donderdag 9 januari krijgen vanaf vrijdag 10 januari antwoord op hun aanmelding.

Over het verdere verloop van de procedure (betalingen, invullen van infofiche en medische fiche, etc.) informeren we je in de komende weken.

Mocht het toch niet lukken, of je hebt hier vragen over dan kan je ons bellen op 036095440 of mailen op info@hannibalvakanties.be

Alvast heel veel succes!

Het Hannibalteam

Veelgestelde vragen

1. Kan ik meerdere deelnemers inschrijven als ouder of als voorziening?

JA, dat kan. Wanneer je op het inschrijfportaal van Hannibal komt (via 'Mijn Hannibal' op www.hannibalvakanties.be) dan kies je voor 'aanmelden als deelnemer' en kies je onder de invulvelden voor 'meerdere deelnemers registreren'. Na klikken, vul je eerst de persoonlijke informatie van jezelf als ouder of verantwoordelijke in. Klik op 'indienen'. Nadien krijg je een scherm om de deelnemer aan te melden. Daar vul je de info van de deelnemer in. En nadien voor de volgende deelnemer, enzovoort. Vul zeker alle deelnemers in die je wil registreren. Stel dat je vergeten bent om toch nog een deelnemer aan te melden nadat je al weggeklikt hebt of op de activeringslink geklikt hebt in de mail. In de toekomst zal je na aanmelding kunnen klikken op 'toevoegen van een deelnemer'. Voorlopig is dit er nog niet. Laat het ons weten via mail zodat we hier rekening mee kunnen houden. Onze ICT partner werkt momenteel aan een oplossing.

stappen:

2. Ik heb mijn gegevens aangevuld in mijn accountinfo maar ik blijf de melding krijgen dat ik moet aanvullen. Ik kan geen vakantie kiezen.

Indien u volgende melding krijgt:

dan bent u misschien vergeten de volgende zin (midden de pagina) aan te vinken:

gelieve dit eerst te doen vooraleer op 'opslaan' te klikken. Nadien kan je gewoon op 'vakanties' klikken (bovenaan de pagina). Nadien krijg je een overzicht van alle vakanties en klik je bij de vakantie op 'details' of 'deelnemen'.


Werkt het toch nog niet, dan werkt u mogelijk met Internet Explorer. In sommige gevallen kan het zijn dat dit vinkje niet wordt opgeslagen. Gelieve het dan te proberen met een andere browser (Firefox bij voorkeur, Chrome, Safari, Opera, Edge).

3. Ik heb geen bevestingsmail ontvangen.

Kijk zeker de SPAM folder na.